Vrijdag -> olifantenopvang

19 april 2019 - Chiang Mai, Thailand

Wauw, wauw, Wauw wat een ongelofelijk mooie ervaring was dat!!

Eerst met 10 man in een klein busje, aangekomen bij de olifanten opvang uitleg gekregen en omkleden maar..

Jawel in een Thaise massage vroeg, met een soort "zuster"outfit (werk) erboven

Dan op naar de olifanten zelf, wauw wat een intens mooie dieren met ieder een andere achtergrond.

We hebben opa, die last heeft van zijn testosteron die blijft dus apart van ons i.v.m. het kan zijn dat opa ons aan aanvallen.

Dan hebben we twee kleintjes, niet in de buurt komen want oma heeft zich over de kinders ontfermt! Een gewaarschuwd mens telt voor 2 toch? ;)

Dan hebben we nog olifant 1: gebruikt voor ritjes waar mensen op de rug hebben gezeten en is opgekocht door het opvangcentrum.. Deze dame, loopt op de linkerkant, heeft diverse breuken en verzakkingen aan de linkerkant en een verzakte rug!!!!!!!! Inderdaad arme olifant!!

Dame 2: niet aan de kaken komen, vind deze mw. Olifant niet prettig en zal dit op een niet zo leuke en aardige manier laten blijken..

Dame 3: een dame die denkt dat zij de koningin is maar het niet is.. deze dame doet alles wat zij zelf wilt.. Dit was dan ook wel te merken..

Eerst de olifanten  ontmoet en toen eten klaar maken, dit was suikerriet wat je met een hakbijl in vieren moest slaan/snijden .

En dan met een mini "boodschappen" mandje op naar de olifanten om te voeren.. gewaarschuwd om niet weg te lopen _rennen  want de olifanten komen dan achter je aan.. Die natuurlijk veel sneller zijn!

Een olifant dame nummer 1.. vrij inhalig en wilde wel meer dan 9 stukken suikerriet van je hebben en stond dan ook echt te wachten tot je nog meer gaf.

Dit deed dame 3 ook, die liep vervolgens op je af om het gewoon te komen halen.

Dame 2 bleef rustig staan.. wilde het niet in haar mond krijgen dus moet het dan vallen zodat zin het met de slurf op kon pakken.

Hierna tijd om te douchen voor de olifanten en dan eerst nog even een modderbad.. wat in de groep die mee was betekend, JAAA olifanten zijn ingesmeerd dus moddergevecht!😅

Na het modderbad & gevecht natuurlijk de olifanten weer helpen met douchen in het water.. of wij nou gedoucht werden of de olifanten is nog maar de vraag haha dit resulteerde mede dankzij de olifanten in een groot watergevecht!

Dan voor oma olifant wat te eten klaar maken, oma heeft geen tanden meer dus.. een mengsel van banaan, geplette suikerriet en nog iets?

Oma ook weer gegeten want de mevrouw van de opvang vertelde al dat oma slecht eet! Zo slecht dat ze op een speciaal dieet is gezet!

Hierna gaan douchen wat ook echt wel nodig was haha en weer terug naar het hotel..

Lieve mensen wij hebben vandaag mogen ervaren hoe olifanten kunnen zijn na traumatische gebeurtenissen of die gebruikt zijn om te werken..

Respecteer de olifant want de rug kan maar max 25 kg tillen zonder dat dit slecht is voor het lichaam van de olifant. Rijd dus daarom niet op de rug van de olifant!!!!!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl